Kycklingkatastrofen!

Visst är det bra med gratis tidningar?
Jag tycker i allafall det. Och det äbsta är att de är placerade vid väl utvalda ställen så man alltid kommer hem med en eller två under armen.
Blir en Metro och en Helsingborgs City tidning varje dag, eller nästintill i allafall.

Ännu en dag skriver de om den där så kallade "insidenten" med kycklingen med glas i. Vi satt faktiskt och diskuterade detta i skolan igår, (vuxenpoäng) och Madde hade en teori som jag fastnade för och är nu övertygad om att det är det som ligger bakom. Så här är det serrni: Från början trodde man att något gått sönder under löpandebandets gång och då hamnat i kycklingen. Men sedan kom man på att kycklingen är ju frusen och därför kunde ju inte glaset hamnat innut i om något bara gått sönder på bandet. Därefter började man spekuler kring om det var någon som jobbar vid bandet som placerat glaset i kycklingen, alltså en "attack". Men jag vet nu sanningen! Så här gick det till (enligt mig): En djurrättsaktivist tar anställning vid det löpande bandet (den del som kollar kycklingen innan den är frusen)hos Kronfågeln, med en plan om att ge igen på folket som äter kyckling då kycklingen haft dåliga uppväxtförhållanden. Därför väljer han att krossa glas och sedan tycka in den i kycklingen med motivet om att de som är dumma nog till att äta kyckling som fått lida ska lida själva genom att få sina tarmar upprivna av glas!
Kan väl inte vara helt ute och cyckla i denna teorin väl?!

Dessutom blev det där med "återkallning" av all kronfågelns kyckling ett fjasko när de avbröt återkallningen. Dessutom vad många inte vet och som det inte stått om är att även Coops egna kyckling och Ivars kyckling även kommer från Kronfågeln, så egentligen borde de också återkallas! Men som Expressen skrev i förra veckan (typ): "ett fel smög sig igår in i articklen om återkallning av kycklingen, det gäller bara kyckling från kronfågeln inget annat".

I allafall. Det stör inte mig i allafall, köper som student den billiga sortens kycklingfile´. Det som jag mest tänker på är varför vi säger att vi ska äta kyckling när det egentligen är höna?! Kycklingar är ju de små, söta, gula kycklingbebisarna. Det är ju först när de blir till hönor (äter man tupparna med?) som de hamnar på våra bord. Vi äter ju inte själva kycklingen, eller är det bara jag som tänker på det??! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback