Tyra Banks

Sitter och kollar på Tyra Banks talkshow. Dagens ämne: Könsoperationer.
Hum?! Enligt mig är det hela väldigt absurt. Man föds som man gör och att sedan bli det motsatta könet är för mig helt orealistikst. En av dagens gäster var gift som man, hade tre barn och rätt som det var meddelade han sin fru om att han börjat ta hormoner och nu var på väg att bli en kvinna!
HALLÅ! Stackas frun, och inte för att tala om barnen. Usch. Jag tycker det är moraliskt fel och anser att man inte borde utföra könsbyten.
Men vist det är väl var och ens val.

Pikatten

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja! Måste kommentera på det här då jag såg programmet o tycker precis raka motsatsen. Transexuella människor lider, att känna att man är fången i fel kropp måste kännas riktigt jävligt. Jag tycker det är viktigt att dessa människor får stöd från omgivningen och skall accepteras för den dom är på insidan. Man vet ju själv hur dåligt man kan må över att magen inte ser ut som man vill, eller att låren är 5 cm för tjocka. Tänk då att må dåligt över en sådan sak. Ger en könsoperation personen i fråga ett lugn, då tycker jag dom gör rätt som genomför det.



=)

2009-08-23 @ 20:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback