Fet, fetare, fetast

Nu börjar ett program som jag känner att jag måste se. Jag är riktigt svag för bra dokumentärer och störigt nog så är jag nog mest intresserad av dokumentärer om vikt. Förutom egyptiskmytologi då!
Varje vecka sänder Tv3 programmet Generation fett. Denna veckan handlar det om bröderna som tjänar pengar som feta skådisar.
Min reaktion på det hela är- Uee.
Jag ogillar fettma till den högsta grad, min största mardrömm är att en dag vakna upp och inte kunna se mina egna fötter!! (Kommer inte hända) Men endå. Samtidigt tycker jag att varje människa ska ha rätten av vara och se ut som den själv vill. Men när det kommer till den gräns att ens liv riskeras och att man knappt kan gå 100meter då tycker jag att det är fel.
För mig är det obegripligt hur man kan låta sig själv bli så tjock? Jag menar när man nåt 100kg börjar man inte tänka efter då? Kanske är folk helt enkelt oansvariga och så lata att de faktiskt inte bryr sig.

Jag säger som jag sagt förr: De ska i allafall inte skylla sin övervikt på samhället! Vi trycker inte in burgare i alla fetas munnar!


tv3.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback