Baahaa

HAHA! Ni som känner mig vet att jag har en tendens till att vara ganska fördomsfull och i många fall ganska elak. (jag vet jag vet, dålig vana som ska bort). Men hur som haver, även om detta är jätte dumt så sätter det i allafall igång min tanke gång och bidrar ofta till att jag tänker på saker ajg aldrig annars skulle tänkt på.

Som idag när jag slog på tvn och tv4 morgon var på. Såg denna bimbobrud sitta där och vältra sig i sin bortskämdhet och drivenhet. Jag höll på att dö av skratt inombords. Och Marcus komentar till varifrån hon fått sitt namn gjorde inte saken lättare. Visst  alla ska va som de vill och så vidare, blablabla.
Men något som jag tycker är så roligt är snobbbarn som glider på bananskal och dessutom kallar sig politika?! Wiiho.

Okej dagens nyhet: Hej min pappa är jätterik! Jag kommer på att jag vill skriva av mig lite och sen använda pappas pengar på att skaffa mer pengar och sen bränna allt i sthlm´s innerstad för jag just blivit myndig.
Intresserar inte för en sekund! Är det ingen som vill läsa om verkliga saker? Om personer som jobbat hårt för att bli något och som inte lever på sina föräldrar? Måste allt idagens samhälle kretsa kring små uppsnoffsiga brats och IT brudar från Stockholm?
Real life! Snacka om sjukt.


Men.

Det som verkligen fick igång min tankeverksamhet var det där med var man förds och vilka fördelar det har. Eller rättaresgat vilka fördelar folk tror att det har. Om man ser samhället från dagens perspektiv så kan man knapp bli något eller räknas som något om man inte kommer från "rätt" ställe. Heeelt knas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback