Gammla skata!

"Nouli Pikare"

För att hedra min kära vän Camilla och mig själv för åldersångest

Ålder är endast en siffra, man blir aldrig äldre än man gör sig.
Men frågan är ju, måste man göra sig äldre för att man förväntas göra det?
Njaee, inte ännu va.
Nummer 20 närmar sig med stormsteg och förutom privileget att gå på bolaget själv så läntar jag inte alls kan jag erkänna. Som Millan skrev: En milstople närmare 30, och dit vill man väl inte än?
Och mer positivt blir det inte heller när alla säger att allt går sååå mycket fortare efter 20. Hallå, som att tiden inte går snabbt nog eller?
En jobbig fråga det där med ålder, når någon frågar vill man gärna lägga på lite för att ens räknas i samhället. Men när det väl kommer till kritan vill man dra av några år.
20. Det är nu det är dags att sköta sig själv, inte be mamma ringa doktorn, ha kolla på sin egna ekonomi och boende, (kanske inte bara negativt), förväntas bete sig vuxet och sluta räkna med att föräldrarna ska lösa alla ens problem,
Men jag vill va ung ett tag till. Betala räkningar och bo borta är inga problem, det gör jag ju redan. Men allt annat runt omkring?!
Nae, jag håller på vad jag skrev i början. Man är aldrig äldre än man gör sig, dock måste man vara det  i vissa situationer.  För hur det än är så kan vi inte ändra på att vi kommer förväntas kunna vissa saker och göra vissa saker, men det är bara ibland.
Millan, du och jag kommer aldrig bli gamla i sinnet, när vi är 80 och har införskaffat fräsiga rullatorer ska vi rocka loss på Björket med ungdommarna och sitta på torget och vara almönt störda mot almänheten. Vi kommer va som vi alltid varit, bäst! Åldet kommer aldrig att påverka det!

Gammalt är trist, ålder ännu värre, vi kommer göra åldrandet kul!


 
En gammal bild som pricken över i:et!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback