Polisen?

Den svenska polisen är av ett eget slag. KASS!
NÄr det väl hnäder ett brott, våldtäkt eller misshandel, var är dom då?
Som när jag och Nenne blev förföljda av ett gäng som kastade sten och slog sönder rutor hemma hos Nenne. Då tog det över en timme innan de kom efter vi ringt.
Nej nej, istället lägger de sin tid på onödiga saker.
Anledningen till att jag tar upp detta är pga att igår när vi var på väg till gymmet stannade en polisbil oss. Tre poliser satt i bilen och stod i fem minuter och blockade väge för att läxa upp oss om lampor på cycklarna och om att man inte få skjutsa. Fanns säkert inget viktigare i heeela Helsingborg för dem att göra.
Hade gjort samhället mer nytta om de kunde bry sig om viktigare saker.
Sen hade den uppnosiga poliskvinnan mage att kalla mig för lilleman!
- Och du lille man, man åker inte på andras pakethållare!
Hallå. Jag är 20år snart och defenetivt inte en man! (okej hade träningskläder och en mössa så man inte såg mitt hår men vaddå liksom)
Kärring.
Skärpning på polisen.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är riktigt pinsamt att polisen lägger tid på småsaker som nerladdning och säga till folk om lampor på cyklarna. Hade de lagt tid på att utreda riktiga brott så hade Sverige varit ett ännu tryggare land. De hade nog kunnat hindra många brott om de hade visat sig utanför sina bilar någon gång.

2009-01-14 @ 11:57:16
Postat av: Nathalie

okej, visst att det är en småsak, men om ni inte har lampor och ni skjutsar så är det två tjejer i en smäll för EN stor bil! det är faktiskt svårt för en bil att se en utan lyse i mörker. Vet ju inte var ni cyklar.. Men fattar kanske vinken. När jag blir polis så ska jag ta alla trimmade moppar:D

2009-01-15 @ 04:28:42
URL: http://lindanathalierasmussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback