Ideal

Jag blir förbannad uppriktigt sakt!
Så pass förbannad att jag känner ett behov av att knyta mina nävarna...hårt!
Överallt överröses man med idela. si och så ska man vara!
Men det som stör mig mest är uppsnoffsiga små sktiungar, ja för jag ränkar överblonderade bortskämda ungar som skitungar för att använda ett lite trevligare ord än det som jag själv tänker på.
Små skitungar som tror att de vet allt om allt. Som överöser yngre om att de ska vara och se ut på ett visst sätt för att bli "accepterade". - Ät en halv macka mindre varje dag, annars kan du sitta där med dina fettvalkar!
Så skrev en liten mongounge på sin blogg som jag inte tänker nämna här. Och det gör mig pissigt arg med tanke på hur många små töser som ser upp till dessa liiite äldre överblonderade packåsnorna! De tar åt sig av allt och tror att det ända rätta är att se ut som dem.
Va fan! Är det så konstigt att så många unga flickor har ätstörningar?
Är det konstigt att hur många som helst har dåligt självförtroende när vårt samhälle är som det är?

Men det som nästan är värre är att många killar så noga påpekar att det är så de vill att tjejerna ska se ut!
Jo men vist, inte duger man som man är inte!
Tror inte ens det är lönt att ens försöka få in det i folks ideal-hjärntvättade hjärnor!

Vet ni vad vi gör- vi slutar äta, går till frisören och platinablonderar våra hår och lägger ut bröstbilder på nätet!Sen är vi alla där- där idealet leder oss! Att våra handlingar fär att uppnå det sen kan ha konsekvenserv för resten av livet, vad spealr det för roll? Bara vi SER bra ut, eller hur??
Jeflva idioter

FREAKS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback