Evighet

Vet ni en sak? Jag hörde en sak på tv:n idag. Ordet evighet sägs vara det mest bedrövligaste och sorgsnaste ordet.
Men det är väl inte så konstigt. Tänk själva, evighet är verkligen för alltid. Men något sådant finns ju inte. Man KAN inte säga; jag ska älska dig för evigt, det SKA vara du och jag för evigt och så vidare och vidare. Evigheten finns egbentligen inte utan är ett ord vi blir bekanta med från sagoböckerna i småbarnsåldern. Ett ord som saknar betydelse när det inte är i sammanhang med feer eller häxor och sådant.
Evigheten är så långt ifrån vår verkligehet att man knappt bör yttra ordet.
Visst, jag kan säga till dig att jag ska älska dig för evigt, men det vore att ljuga dig rakt upp i ansiktet. För att för evigt är något som ingen, jag menar INGEn kan hålla.
Ingen i hela världen finns för evigt, alltså bör man inte använda ordet...
Inte så konstigt att det är ett sorgset ord. Tänk så många som har gått på lögnen om evig lycka och kärlek. Sen förvsinnrer deras älskade på ett eller annat sätt efter några år eller så.
Evigt är ett fult ord dessutom.

Don´t use it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback