Fetma!!!!

Vad är det för fel!!??
Vecka in och vecka ut visar de program om överviktiga med enormfettma. Inspirerande att titta på eller?
Idag är det om en kvinna som dog dom världens festaste kvinna. Kul titel. Men det är inte det som stör mig, det som stör mig är att hon ber om en andra chans, en chans till att gå ner i vikt, klagar på att hon inte kan gå någonstans, att hon behöver hjälp med allt inkluseive sina barn. MEN HERRE GUD!! DET ÄR JU HON SJÄLV SOM SATT SIG I SITUATINEN!
Förlåt mig men det stör mig så grymt mycket att dessa människor skyller sin fettma på samhället. Det är inte samhället som trycker i dem 50burgare och 13påsar chips varje dag. Det är inte samhället som gör deras val om matvanor.
Vist det finns mycket skräpmat i dagens samhälle men det finns fanemej massa massa nyttig mat med. Det handlar bara om att göra rätt val.

En annan sak som slår mig när jag ser dessa program är hur fan man kan låta det gå så långt!!? Denna kvinna väger närmare 400kg!! HALLÅ? Borde det inte ringt någon klocka i hennes hjärna långt innan den vikten? Hur kan man bli så besatt av mat så att man äter sig till ett läge där man inte ens kan resa sig ut sängen?!
Jag tycker det är sjukt och jag kan inte tycka det minsta synd om dessa människor. Jag vet att det låter rått men man har rätt att säga vad man tycker och tänker och ni får gärna döma mig om ni vill. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker att detta är sjukt. För mig går det inte att skylla sådan grav fettma på samhället eller någon annan än sig själv.

Jag blir nästan sjukt arg på sånna här saker. Men varför bry sig egentligen? Men samtidigt hur kan man inte,man matas ju med dessa förbannade program stup i ett och är det inte det så är det program om anorexi. Finns inget som gör någon gladare. Nä tackar vettja Vänner!

Usch, usch säger jag bara.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback