Nu ska ni få höra!

Usch. Denna dagen har inte vairt bra. Har pluggat mycket men tack vare ett dåligt besked avbröt jag pluggandet och har inte haft någon lust alls för att ta upp det igen. Tenta på onsdag var det ja.

Ni vet min hemlighet jag haft ett tag nu?
Den handlade om att jag och Marcus och Sara skulle flytta in i en trea tillsammans här i HBG. Hade världens tur och fick chansen att hyra den och visst skulle vi slå till. Var och tittade på den i torsdags och det kändes rätt från början. I söndags träffade vi tjejen vi skulle hyra från igen och Sara fick me se lägenheten. Vi blev runtvisad och snackade om elbolag och betalningssätt. Vi skulle bara ha en dag till att höra av oss till vår nuvarande hyresvärd.

Tidigt idag tog Marcus kontakt med vår hyresvärd och meddelade honom att vi skulle säga upp vårt kontrakt. Efter det hörde vi av oss till hyr-tjejen igen. Vi kom överens om att Marcus skulle skicka sina uppgifter till henne och så skulle vi träffas på torsdag för att skriva papperna.
Jag och Sara har sett fram emot detta så fruktansvärt mycket. Planerat möblering, färger, tjejmiddagar och massa annat. Vi har alla tre ställt in oss på större yta och tro mig, efter ett år med två pers på 25kvadrat så vill man ha större!
Men.
En timme efter vi bestämt att skriva kontrakt så ringen hon och säger att hon ska hyra ut den till en annan!!
Jag blev totalt fly förbannad kan jag lova! Har man kommit överens om något sådant så gör man väl inte så???!
Dock har vi inget att säga till om så vi får ju bita ihop helt enkelt. Hoppas att vår hyresvärd är berädd att dra tillbaka vår uppsgäning nu med bara annars blir det tjärvt!!

Jag har tappat all glädje. Ni får tycka att det låter lamt om ni vill men så är det.
Den senaste tiden har varit kass och jag har varit dålig mestadels av tiden. Detta kom ett ljus i mörkret! Jag hade något att se framemot och glädjas åt, något som jag skulle få rå om, inreda och trivas i. Men så rycks det bort mitt framför näsan på mig helt utan förvaning.
Jag är fruktansvärt frustrerad för tillfället. Jag vill kunna ta hem folk, ha plats för mina vänner, kunna sitta och äta i ett kök, ha ett rum att stänga in mig i. Men det ser mörkt ut på den fronten nu. 25kvadrat är det som gäller helt enkelt.

Gör dock mest ont pga Sara hade behövt detta så jävla mycket. Hon behöver komma hemifrån och få en lugn tillvaro. Kunna vara ner och känna sig trygg. Jag vill kunna ge min syster det.
Men det går inte. Med min tur så är jag nog dömd att ha otur.

SÅÅ. Så mycket blefv det med min lilla hemlighet, större än så var det inte, eller blev det inte helt enkelt.

SYS


Kommentarer
Postat av: camilla

fy fabian vad surt! Verkligen dålig stil av den där tjejen. MEn dont give up, efter regn kommer solsken :)<3

2009-11-27 @ 15:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback