Grisvaccin?

Hum. För det första: Varför heter det SVINinfluensan? Nog för att influensan i sig är avskyvärt äcklig men måste man döpa det till något så det låter ännu värre än vad det är? What´s the deal liksom? Inte precis som att man börjar grymta eller så. Eller?
För det andra: Ska man vaccinera sig eller inte? Jag är skeptisk till det hela. Dels för att vaccinet innehåller liiiite arsenik(eller vad var det nu igen?), man kan få konstiga bivärkningar, jag menar jag vill inte bli förlamad. Och dels för att jag ABSOLUT inte gillar sprutor! Ska de vaccinera mig får de nog ge mig bedövning först.

Varför låta en elak doktor sticka en stor nål i en om man kan bli förlamad på kuppen!?

Förra året var det fågelinfluensa och nu svininfluensa, vad blir det nästa år? Kaskelottinfluensa?
Förstår inte den stora saken med hela uppståndelsen. Epedemier av influensa kommer varje år, varför har man inte tagit fram vaccin innan, varför måste man ha den till just denna influensan?
Och som de sa på nyhetena idag: de flesta kommer inte få sitt vaccin förrens i december-januari. JO men TACK liksom, då är ju redan influensa perioden över. Snacka om nödvändigt eller?

Äsch.

Kommentarer
Postat av: camilla

haha sötnöt. Influensan kommer från ett virus som härstammar från grisarna-svinen

2009-10-10 @ 11:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback