Vad heter fisken?

Kom på när jag och Camilla satt i lund och diskuterade hurvida det heter Mackgrill eller mackrill? Jag hatar när folk behotnar ordet fel och Camilla gör det varje gång, Mackrilll som ett helt ord, man ska uttala det med en delning mellan mack och rill serrni, mack-rill!
Dock är jag aningen efter som säger: När du säger det så, så missar du ju g:et.
Camilla:Det finns inget g i mackrill.?!
Jag: Jo det finns det ju, mackgrill. Fisken heter mackgrill!
Camilla lyckas övertyga mig om att fiken heter mackrill och inte mackgrill, den har man ju mackor i. OFCOURSE!

Ibland räcker mina hjärnceller helt enkelt inte till.

Offer^^



Kommentarer
Postat av: Lu camill

jag har börjat skämmas för att säga MACKRIIILL o har börjat med mack-grill varianten, men det går trögt måste jag säga :P

2009-10-24 @ 18:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback