Jävla svin!

Klockan 06.15 i morse vaknade jag i en hast av att jag hörde folk springa i kordidoren följt av ett skrik:-Era jävla svin! Min första tanke var" åh så typiskt nu är det nårga som håller på och bråkar". Två minuter efter knackar det på dörren. Marcus som nu vaknar öppnar och utanför står grannen lite skakis. Då visar det sig att han vaknat av attt han haft inbrott i sin lägenhet!!
Vi bor som bekant på ett studentboende. Vi har kodlås (brciklås) både in genom entrén och in till varje korridor vilket innebär att man inte kommer in utan bricka om inte någon annan släpper in en. Grannen hade glömt låsa sin dörr och blev klart skärrad av att vakna med folk i sitt rum som dessutom snodde hans dator och mobil. Han fick låna telefon av oss och nu sitter han här med Marcus och spelar UFC efter sin tredje kopp kaffe! Tyckte inte han borde vara själv tills poliserna kommer så vi bjöd in honom till oss:) Dagens goda gärning- check!

Tycker det är lite obehagligt att det har varti inbrott här. Är dock glad att jag och Marcus alltid är så noga med att låsa dörren om oss, vem vet, annars kanske det hade varit vi som väntade på polisen nu!
SYS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback