Tanter!

På väg hem från gymmet varvade jag två tanter på rullatorer.
Den ena sa till den andra- ungdommar är oförskämt lata och jiter inte ens arbeta!
Tant nummer två muttrar något oförståeligt tillbaka.

Jag blir ärligt talat lite sur på gamla människor som klankar ner på oss unga. Undra om de ens vet hur vår situation är? Lågkonjukturen gör ju det inte lättare för oss att hitta jobb, inte heller att man numera behöver arbetslivserfarenhet för nästintill alla jobb. Och vi som studerar och har lån vi får ju knappt jobba. Många av oss vill men tjänar vi för mycket (48000 innan skatt per termin tror jag) så får vi inget bidrag.
Att säga att vi ungdomar är lata och dra alla över en kant är idiotiskt. Och att jag blir så irriterad beror på att jag letat jobb hur länge som helst och verkligen vill jobba. Tror många unga är i samma sitts.

Så tanter där ute, håll er till stickning och sköt er själva!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback